2017

Posted by Mira Rasidi | 06 January 2017 | 2 Comment

Hai.. Gaisss.  Here we are in 2017.  " Selamat Tahun Baru" to all blogger and reader.  Sempena tahun baru ni, confirm masing - masing dah ada ada azam baru. Ni memang dah jadi satu trend , asal tahun baru je, azam baru. Asal tahun baru je, azam baru. Tetapi azam tahun lepas belum habis-habis, hold  tengah jalan ,dan yang belum buat apa-apa pun ada. Macam aku!

Tetapi bagi anda yang sepesen sangatlah produktif dan menrealisasikan segala azam . Tahniahh! aku ucapkan. Kepada mereka seperti aku, jom kita sama-sama merealisasikan azam baru yang belum nak capai tu dulu .Sambil-sambil tu, tambahlah azam baru apa  patut. Kah Kah. Hmmm. Hangpa jangan kata yang aku ni  macam takda perancangan hidup. Haishh!. Mestilah ada. Berlambak dah azam aku capai. Yang tertangguh tu barangkali ada sebabnya sendiri. Dan please......jangan tanya aku , kenapa?

Ok. Ni memang selalu orang buat jugak. Dah masuk tahun baru je, sibuk nak throwback. Sibuk nak gali-gali  pekebenda la moment pahit dan indah yang pernah lalui untuk tahun sebelum. Hmm! Macam aku!
Part sebut throwback kenangan manis dan pahit ni. Teringat pulak zaman sekolah dulu. Time kawan-kawan request suruh tulis biodata guna pen warna-warni. Sampai je part kenangan pahit, terus bajet-bajet retis .Tulis, "No komen". Tak pun "Biarlah Rahsia!". Kenangan manis pulak, "Pergi mandi air terjun dengan family la'', "Mandi laut kat Batu Feringhi".  Hahaha. 

Baiklah. Untuk tahun 2017 ni..,aku nak listkan  apa yang aku nak buat. Mohon percaya ok.

Azam Jangka Pendek
1. Grads as Bachelor in Computer Science Majoring Software Engineering
2. Dapat kerja best-best. Aku suka design .Eg: AI, FI. Ada siapa nak offer tak???
3. Layan drama ni semua:-

  •  Hwarang Kdrama
  • Goblin Kdrama
  • Legend of Blue Sea kdrama
  • weightlifting fairy kim bok joo Kdrama

Azam Jangka Panjang
1. Beli kereta
2. Beli rumah
3. Pergi Bercuti. Inshaallah. Bawa Mak Abah Sekali.

2 comments:

Fatina said...

Hi, Selamat Tahun Baru! :)
Semoga azam awak tercapai pada tahun ini! :)


fatinamdzfr.blogspot.com

Mira Rasidi said...

@FatinaTenkiu... awak jugak